Co se učíme
Co děti potřebují
Režim dne
Pravidla
Foto
ZÁŘÍ – ŘÍJEN:
- Adaptace dětí na nové prostředí (třída, MŠ, zahrada)
- Začleňování dětí do kolektivu vrstevníků
- Seznamování dětí s učitelkami a postupně s dalšími zaměstnanci MŠ
- Postupné přizpůsobování se novému režimu, seznámení se se základními jednoduchými pravidly třídy
- Podporování rozvoje dovedností z oblasti sebeobsluhy a hygienických návyků
- Poznávání budov a míst na vycházkách, pozorování dění v obci
- Podzimní hrátky ve třídě i při pobytu venku (s využitím přírodnin, sklízených plodů)
LISTOPAD:
- Osvojování si jednoduchých poznatků o nastávajícím podzimu
- Poznávání charakteristických znaků podzimu a proměn v okolí MŠ, na zahradě, u řeky Moravy, v blízkých zahradách (odlet ptáků, změny počasí, práce na poli, zahradě; opadávání listí)
- Poznávání podmínek života některých volně žijících zvířat
- Vnímání přírody všemi smysly, rozvíjení dovedností vyjádřit své pocity
PROSINEC:
- Advent budeme vnímat jako dobu vánočního rozjímání a vymýšlení dárečků k obdarování, se všemi zvyky a tradicemi.
- Nebudou chybět vánoční příběhy, pohádky, výtvarná a pracovní tvoření, zpěv koled a písní se zimní tematikou.
- Společně vytvoříme krásné vánoční prostředí ve třídách a interiéru naší MŠ, nazdobíme si stromeček.
- Užijeme si Mikulášskou nadílku.
- Budeme se těšit na setkání s našimi nejbližšími – připravíme si vánoční besídku s malým občerstvením.
LEDEN – ÚNOR:
- Přiblížíme dětem charakteristické znaky zimy, vlastnosti sněhu a ledu (pokud nám to počasí umožní), změny v počasí.
- Budeme děti seznamovat s jednoduchými vědomostmi o lidském těle, o tom co mu prospívá a škodí.
- Při zimních radovánkách povedeme děti k poznání, že pohyb je důležitý pro naše zdraví, ale že je nutné zároveň dbát na bezpečnost svou i druhých.
- Budeme seznamovat děti s tím, jak lidé mohou zvířatům a ptákům pomoci přežít zimu.
- Budeme si povídat, číst, pouštět i hrát pohádky, hledat v nich dobro a zlo, poučení.
- Uspořádáme si ve třídě karneval.
- Navštívíme ZŠ – děti z 1. třídy nám zahrají pohádku.
BŘEZEN – DUBEN:
- Rozvíjení zájmu a vztahu ke knize – chápat ji jako zdroj nových poznatků, informací, zábavy, estetického prožívání, humoru (návštěva místní knihovny).
- Objevování rozmanitosti světa v probouzející se jarní přírodě všemi smysly.
- Experimentování, uplatnění prožitkového učení, zvuky v přírodě, ekologické hry
a činnosti, vnímání změn počasí, pozorování fauny a flory. - Seznamování s lidovými tradicemi a zvyky Velikonoc, podpora a rozvoj tvořivosti dětí ve všech směrech, propojení aktivit školy s akcemi obce, včetně spolupráce s rodinou.
- Získání základního povědomí o integrovaném záchranném systému.
KVĚTEN:
- Zaměříme se na poznávání sociálního prostředí, v němž dítě žije – rodina, funkce rodiny, členové rodiny a vztahy mezi nimi, život v rodině.
- Přiblížíme dětem některá povolání (seznámí se s jejich významem, pracovními nástroji a pomůckami, vyzkouší si je formou her).
- Budeme pozorovat blízké prostředí a život v něm (doprava, ulice, obchody, lékař, důležité instituce, nákupy).
- Připravíme si ve třídě program na setkání s maminkami ke Dni matek.
MILÍ RODIČE, DĚTI BUDOU DO MŠ POTŘEBOVAT:
- PAPUČKY (uzavřené, NE nazouváky!)
- PYŽÁMKO
- UMĚLOHMOTNÝ HRNÍČEK
- 1 UMĚLOHMOTNÉ RAMÍNKO (do šatny)
- 2 IGELITOVÉ TAŠKY NEBO LÁTKOVÉ PYTLÍKY DO ŠATNY (v jednom pytlíku budou mít děti oblečení na zahradu – starší tepláková souprava, starší bunda; ve druhém pytlíku náhradní oblečení do třídy – spodní prádlo, trička, punčocháče)
- DO BUNDY DĚTEM, PROSÍM, DÁVEJTE KAPESNÍK (ať máme na vycházce čím utřít nos)
- HORNÍ POLIČKU V ŠATNĚ NECHÁVEJTE POUZE NA ČEPICE, ŠÁLU, RUKAVICE A MIKINU
! VŠECHNY VĚCI DĚTEM, PROSÍM, PODEPIŠTE (stačí iniciály) !
Režim dne
- 6.15 – 7.00 – scházení dětí ve třídě Myšiček – volná hra
- 7.00 – 9.30 – volné hry děti - spontánní, skupinové a individuální činnosti, společné přivítání, ranní kruh, tělovýchovná chvilka, hygiena, dopolední svačina, řízené činnosti dětí - kooperativní, tematické, prožitkové, činnostní učení, hygiena
- 9.30 – 11.30 – pobyt venku
- 11.30 – 14.00 – hygiena, oběd, odpočinek, aktivity pro nespící děti
- 14.00 – 15.30 – hygiena, odpolední svačina, spontánní činnosti dětí, řízené aktivity dětí zaměřené především na hry, zájmové činnosti a pohybové aktivity dětí, v případě pěkného počasí mohou probíhat na zahradě mateřské školy
- 15.30 – 16.15 – rozcházení dětí ve třídě Žabiček – volná hra

vítáme vás
26. 5. 2020