Co se učíme
Co děti potřebují
Režim dne
Pravidla
Foto
ZÁŘÍ
- Začleňování dětí v novém kolektivu vrstevníků.
- Seznamování dětí s novými učitelkami a prostředím nové třídy.
- Postupné přizpůsobování se novému režimu, stanovení si pravidel třídy.
- Povídání si o naší vesnici, poznávání významných budov a míst na vycházkách, určování jejich účelu, pozorování dění v obci.
ŘÍJEN, LISTOPAD
- Děti budou poznávat charakteristické znaky podzimu (proměny v okolí MŠ, na zahradě, u řeky Moravy, v blízkých zahradách, změny počasí, odlet ptáků, práce na poli a na zahradě, opadávání listí, podmínky života některých volně žijících zvířat a ptáků).
- Děti se seznámí s měnící se přírodou pomocí všech smyslů, rozvíjí dovednost poznávat plody podzimu a prozkoumávat jejich vlastnosti.
- Rozvíjení dovednosti vyjadřovat své pocity.
- Děti budou upevňovat hygienické návyky, rozvíjet praktické dovednosti, učit se pečovat o sebe a svůj vzhled
PROSINEC
- Připravíme si písničku a básničku na Mikulášskou nadílku.
- Čas do Vánoc si ukrátíme vánočním tvořením - vyzdobíme třídu a MŠ, nazdobíme si stromeček, upečeme vánoční cukroví, vyrobíme si vánoční ozdobu.
- Budeme se seznamovat s vánočními zvyky a tradicemi. Nebudou chybět vánoční příběhy, pohádky, zpěv koled a písní se zimní tematikou.
- Na vycházkách budeme pozorovat vánoční přípravy v obci.
LEDEN, ÚNOR
- Děti se seznámí se zimními pranostikami.
- Upevní si charakteristické znaky zimy (vlastnosti sněhu a ledu – pokusy, péči o zvěř a ptáčky v zimě – stopy ve sněhu, změny v počasí,…).
- Budou rozvíjet zimní sporty a radovánky (poznání, že pohyb je důležitý pro naše zdraví, ale že je nutné dbát na bezpečnost svou i druhých).
- Upevní si povědomost o činnostech během dne a časových pojmech.
- Seznámí se s poezií a prózou.
- Seznámí se s pohádkou jako nástrojem dětské představivosti, fantazie, citového prožitku a rozvoje řečových a jazykových schopností.
- Budou srovnávat pohádku čtenou a hranou (dramatizace, divadelní představení, kino, DVD, interaktivní tabule,…).
- Budou vedeny k pozitivnímu vztahu ke knihám.
- Připraví se na karneval (výroba masky, výzdoba MŠ a třídy, karnevalový rej).
- Děti si prožijí PROJEKTOVÝ DEN na téma MALÝ ARCHITEKT.
BŘEZEN, DUBEN
- Budeme si s dětmi povídat o práci rodičů, prohlubovat jejich poznatky o různých profesích, pozorovat dospělé při práci.
- Budeme u dětí probouzet zájem o knihy, seznamovat je s různými žánry, děti budou mít možnost seznámit nás se svou oblíbenou knížkou, navštívíme místní knihovnu.
- Zopakujeme si hlavní znaky jarního období, pozorovat změny v přírodě, připomeneme si velikonoční tradice, vyrobíme jednoduchou dekoraci a pokud nám počasí dovolí, začneme připravovat záhonky a dělat pokusy se semínky.
- Zjistíme, co děti vědí o domácích a hospodářských zvířatech.
- Připomeneme si význam IZS, budeme dětem vysvětlovat, co může být pro ně nebezpečné.
- Nebudou chybět písničky, básničky, různé hry a výtvarné činnosti.
KVĚTEN
- Povede k posílení citových vztahů, k vyjádření prožitků a pocitů (Svátek matek).
- Bude zaměřen na poznávání sociálního prostředí, v němž dítě žije - rodina, funkce rodiny, členové rodiny a vztahy mezi nimi, život v rodině s prohloubením znalosti o struktuře rodinných vztahů.
- Seznámí děti s pravidly silničního provozu (dítě v roli chodce, cyklisty).
MILÍ RODIČE, DĚTI BUDOU DO MŠ POTŘEBOVAT:
- PAPUČKY (uzavřené, NE nazouváky!)
- UMĚLOHMOTNÝ HRNÍČEK
- 1 UMĚLOHMOTNÉ RAMÍNKO (do šatny)
- 2 IGELITOVÉ TAŠKY NEBO LÁTKOVÉ PYTLÍKY DO ŠATNY (v jednom pytlíku budou mít děti oblečení na zahradu – starší tepláková souprava, starší bunda; ve druhém pytlíku náhradní oblečení do třídy – spodní prádlo, trička, punčocháče)
- DO BUNDY DĚTEM, PROSÍM, DÁVEJTE KAPESNÍK (ať máme na vycházce čím utřít nos)
- HORNÍ POLIČKU V ŠATNĚ NECHÁVEJTE POUZE NA ČEPICE, ŠÁLU, RUKAVICE
! VŠECHNY VĚCI DĚTEM, PROSÍM, PODEPIŠTE (stačí iniciály) !
REŽIM DNE
- 6:15 – 7:00
- všechny děti se schází ve třídě Myšiček
- volná hra (v 7:00 odcházejí do svých tříd děti z Ježečků, Zajíčků a Žabiček)
- 6:15 – 9:30
- volné hry dětí; spontánní, skupinové a individuální činnosti; společné přivítání, tělovýchovná chvilka, hygiena, dopolední svačina, komunní kruh, cílené činnosti dětí, kooperativní, tematické, prožitkové, činnostní učení, hygiena
- 9:30 – 11:30
- pobyt venku
- 11:30 – 12:15
- hygiena, oběd, chystání lůžkovin
- 12:15 – 16:15
- odpočinek, hygiena, odpolední svačina, spontánní činnosti dětí, řízené aktivity dětí zaměřené především na hry, zájmové činnosti a pohybové aktivity dětí, které v případě pěkného počasí mohou probíhat na zahradě MŠ
8:00 – 12:00 povinné předškolní vzdělávání
- PRAVIDLO SRDÍČKOVÉ
Máme se rádi, protože jsme kamarádi, chováme se k sobě hezky a
pomáháme si. Strkat se, prát se a ubližovat si nám nesluší. - PRAVIDLO DÁREČKOVÉ
Když má někdo z kamarádů narozeniny nebo svátek, tak mu popřejeme a
rozdáme si sladkou odměnu. - PRAVIDLO PUSINKOVÉ
Pusinku máme na hezká slovíčka, umíme pozdravit, poprosit i poděkovat. Když
jíme, tak nemluvíme, zbytečně nekřičíme. - PRAVIDLO HRAČKOVÉ
Vždy po sobě uklízíme hračky tam, kam patří. Uklízíme ve školce i na
zahradě. - PRAVIDLO KYTIČKOVÉ
Pečujeme o přírodu, neničíme ji, (netrháme kytičky zbytečně a nešlapeme na
ně). Ke zvířátkům se chováme hezky. Doma i ve školce třídíme odpad. - PRAVIDLO SPORTOVNÍ
Ve školce se pohybujeme pomalu. Běháme, skáčeme a dovádíme pouze při
cvičení nebo na zahradě. - PRAVIDLO KAPIČKOVÉ
V umývárně šetříme vodou, mýdlem a toaletním papírem. Pouštíme si tolik
vody, kolik nám stačí. Musíme vodu zastavovat a nestříkáme s ní po
umývárně. - PRAVIDLO ODPOČINKOVÉ
Při odpočívání posloucháme pohádku a nerušíme ostatní kamarády. - PRAVIDLO STOLOVÁNÍ
Lžíci, nůž i vidličku
nachystám za chviličku.
Nožičky si pod stůl dám,
vím, jak příbor držet mám. - ROUŠKOVÉ PRAVIDLO
Roušku si teď nasadíme,
za uši ji zachytíme. (naznačujeme nasazení roušky)
Rozhlédni se kolem sebe, každý dneska roušku má, (rozpažíme a otočíme se dokola)
jejich rouška chrání tebe, ostatní zas chráním já. (ukazujeme na děti a pak na sebe)
Až ten virus zdoláme, (pochod do rytmu)
tak si ruce podáme. (spojit svoje ruce)
vítáme vás
26. 5. 2020