Mrazík
Mrazík cení zoubky,
chtěl by do chaloupky.
Co dovede, to my víme,
dovnitř si ho nepustíme.
Ať maluje pěkně zvenku
bílé květy na okénku.
Vánoce
Já mám z Vánoc nejraději,
když se doma všichni smějí.
Když prskavky prskají
a kapři se mrskají.
Andělské čarování
Anděl seděl na obláčku,
čáry máry čaroval,
vyčaroval Mikuláše,
moc se z toho radoval.
Pozor na to, milé děti,
čarování není žert,
něco se mu nepovedlo
a tak přibyl ještě čert.
Pozdrav Slunci ( s pohybem)
Teď se rovně postavíme
a Sluníčko pozdravíme.
Dlaně otoč k Sluníčku,
spoj a dej je k srdíčku.
Podívej se k Nebi vzhůru,
skloň se k Zemi, úctu vzdej
a chvíli se nehýbej.
Nahoru své ruce zdvihni,
nad hlavou je spoj,
dej je dolů k srdci svému,
pozdrav Slunce: ,, HARY ÓM".
Noc a den
Nad lávkou u skalky
plakaly Plakalky,
pod skálou u lávky
bublaly Bublávky,
na větvi koukalo
šedivé Koukadlo.
Půlnoční Mlžinky
opřené o kmínky
vyrušil ze spánku
Smějáček z červánků.
Zelená Mávadla
vesele mávala.
Žlutaví Běhníci
běhali v pšenici,
noc vyhnal z lesa ven
bílý den, bílý den.
Listopad
Listopad, listopad,
lísteček mi dlaň spad,
zlatý lístek z javora,
zima už jde do dvora.
Strom
Levou nohu k pravé noze (stoj spatný, připažit)
přisuň pěkně pomalu.
Hlavu vzhůru, stoupni rovně (stoj spatný, vzpažit)
ruce zvedni nad hlavu.
Jsi strom, co listy má. (třepej prsty)
Větřík na ně zafouká, větve tvoje rozhoupá.
Fouká, fičí, větve sklání, (mírné úklony vpravo, vlevo)
vpravo, vlevo se uklání. (úklony větší)
Až ten vítr odlétne, (nádech, výdech, připažit)
stromeček si oddechne.
ZAJÍČCI
My jsme malí ušáci, nemáme nic na práci.
Trénujeme běh a skoky, přes pařezy, přes potoky.
Učíme se kotouly, nehledíme na bouli.
Do třídy
1/ podepsané papuče s plnou patou
2/ domácí oblečení – např. elasťáky, tepláky, tričko, zástěrku + ramínko z umělé hmoty
3/ hrneček na pití - nejlepší je s ouškem a nerozbitný
Pobyt venku
1/ podepsanou obuv : dle aktuálního počasí
- na zahradu, písek
2/ oblečení dle aktuálního počasí (do igelitové tašky nebo pytlíku)
– NIKOLI OBLEČENÍ DO TŘÍDY NEBO NA CESTU DOMŮ – děti se mohou ušpinit, takže raději tepláky, popřípadě starší kalhoty, mikina, bunda...
3/ podepsanou pláštěnku – NE DEŠTNÍK
4/ za chladného počasí – čepice, šátky, rukavice nepromokavé – nejlépe palčáky
za teplého počasí – kšiltovky, kloboučky, kraťasy, sluneční brýle
Náhradní prádlo
pro případ jakékoliv nehody by v šatně mělo být připravené náhradní spodní prádlo a další základní kusy oblečení do třídy ( kalhotky, slipy, punčocháče, elasťáky, tepláky, ponožky, trička)
Co dětem do mateřské školy nedáváme
Cenné předměty, které by mohly ztratit a které mohou způsobit zranění (řetízky, mobilní telefony,...)
Tvrdé bonbóny (mohou zaskočit do krku)
Hračky, které děti většinou odloží a pak pláčou, že je nemohou najít.
Aby nenastal zmatek: Všechny, opravdu všechny věci musí být jednoznačně podepsané a označené. Děti si svoje věci často popletou, proto musí být vždy jasné, komu co patří.
Den Zajíčka
Je ráno, a pokud není sobota nebo neděle, jdu do mé školky. Jsem už „Předškolák“ tak se snažím převlékat sám. (učím se být samostatný).
Patřím sice k Zajíčkům, ale když přijdu do školky co nejdříve, zajdu ke kamarádům do Myšiček.
Obvykle do hodinky se s dětmi z jiných tříd rozloučím.
S naší paní učitelkou a ostatními Zajíčky odcházíme do naší třídy.
Za dveřmi si umístím značku, podle toho jak budu ve školce dlouho kam a chvíli přemýšlím.
Kam si půjdu hrát, co budu dělat? Okouknu situaci, lákadel ke hře je dostatek. Možná překážková dráha i s paní učitelkou, která dohlédne na to, aby se nám nic nestalo, kreslení nebo stavba autodráhy.
Do svačinky si stihnu ještě nakreslit obrázek pro někoho, koho mám rád, zjistím, že uklízet po sobě hračky je velmi těžká, ale potřebná činnost a pít čaj je zdravé.
Už je tady svačina, slyším od paní učitelky a postupně zjišťuji, že není dobré vyhýbat se úklidu a mytí před svačinkou. Ruce jsou umyté. Oči a vůně napoví, kolik jídla si mám nabrat na tácek, ale sníst alespoň trošku je důležité, abychom nabrali sílu k dalším aktivitám.
Potom se společně sejdeme na koberci v komunitním kruhu, kde si popřejeme hezký den. Tam si povídáme, slavíme narozeniny, vybereme pomocníky, kteří nám budou celý den k ruce. Někdy řešíme problémy, opakujeme si pravidla nebo vymýšlíme nová. Zkrátka domlouváme se společně na tom, aby nám tady spolu bylo hezky. Také si vybíráme, kde si budeme hrát a plnit úkoly, které pro nás připravily paní učitelky. Plnit úkoly je někdy obtížné, ale i když se nedaří, paní učitelky říkají, že se to příště určitě podaří, ale musíme chtít, že bez práce nejsou koláče.
A jde se ven. Služba ještě zkontroluje uklizenou třídu a vede nás tam, kam se domluvíme. Někdy na zahradu nebo do vesnice ale my zvládneme i za humna. Všude je hezky. Nevím, jak to ty paní učitelky dělají, ale skoro vždycky se s námi stihnou vrátit do školky, kde už to voní obědem. V šatně se zase převlékneme, věci se snažíme porovnat do skříněk a připravíme se k obědu. S některými kamarády se už budeme loučit a to s těmi, kteří půjdou poo.. Nesmíme zapomenout na hygienu, která je velmi důležitá nejen pro naše zdraví ale i ostatních.
Jdeme odpočívat. To je ta doba kdy, posloucháme pohádku, relaxujeme.
Něco mě šimrá po hlavě. Je to paní učitelka. Budí mě tehdy, pokud si ostatní kamarádi hrají, plní úkoly, rozvíjí své dovednosti tiše a ostatní prací spící Zajíčky neprobudí. Snažím se po sobě ustlat lehátko, převléknu se, nasvačím a už se hodně těším na maminku, tatínka. Občas si ale stihnu třeba poskládat puzzle, pohrát s legem nebo dokončit započatý úkol. Rozloučím se s paní učitelkou, až zkontroluje, zda mám uklizené hračky. Třída musí být totiž připravená na další den a hezká tak, aby se nám v ní líbilo.
Pokud se stane, a mamka s taťkou zůstanou v práci déle, počkám na ně ve třídě u Žabiček. Co však určitě vím, že pro mě přijdou, protože k nim patřím.
Náš obvyklý den
6.15 – 7.36 - scházení dětí ve třídě Myšiček volná hra
7.36– 9.30 - volné hry dětí, spontánní, skupinové a individuální činnosti, společné přivítání, Tv chvilka, hygiena, dopolední svačina, komunní kruh, cílené činnosti dětí, kooperativní, tématické, prožitkové, činnostní učení, hygiena
9.30 – 11.30 – pobyt venku
11.30 – 14.00 – hygiena, oběd, odpočinek, aktivity pro nespící děti
14.00 – 16.15 – hygiena, odpolední svačina, spontánní činnosti dětí, řízené aktivity dětí zaměřené především na hry, zájmové činnosti a pohybové aktivity dětí, v případě pěkného počasí mohou probíhat na zahradě mateřské školy – rozcházení ve třídě Žabiček
8.00 -12.00 – povinné předškolní vzdělávání
Budeme se snažit dodržovat třídní pravidla, abychom uměli:
- naslouchat si
- chovat se k sobě kamarádsky, využívaly ruce k vzájemné pomoci
- řešit problémy v klidu
- používat správný jazyk
- být zodpovědni za to, co děláme a říkáme
- tvořit si další společná pravidla dle potřeby
Informace pro rodiče – Zajíčci
Prosíme, aby si děti přinesly do školky jablíčko a prázdnou krabičku od čaje. Děkujeme
Číst dál ...Divadélko Včelí královna
Na zahradě
Včelí královna
Ve čtvrtek 3. září se můžete těšit na divadélko s pohádkou Včelí královna u nás v MŠ
Číst dál ...