ZÁŘÍ

 

Hola, Hola, školka volá

 Dětem i rodičům jsme pomohli zvládnout počáteční adaptaci. Děti, se zorientovaly ve své nové třídě. Seznámily se s novou paní učitelkou. Naučily se znát své značky. Prohlédly si a zjistily, kde mohou hledat své nové hračky. Postupně se přizpůsobily novému režimu. Naučily se třídní pravidla. Navázaly nová dětská přátelství. Upevnily si hygienické návyky a správné stolování. Začaly se učit nové písničky a říkanky.

Každý má svůj domov: Já a moje rodina

Děti se učily popsat místo, kde bydlí. Jak vypadá dům a co všechno můžeme mít v domečku. Vybavení domácnosti. Jednotlivé místnosti.

Pojmenovaly a popsaly svoje rodiče, dědečka, babičku, sourozence.

 

Ježčí parta

 Ježčí mamka ježčí táta přivedli sem svá ježčata.

Plná třída bodlinek, ze všech ježčích rodinek.

Ježečci jsou kabrňáci, zvládnou každou těžkou práci.

Rádi cvičí, malují, písničky si notují.

Jsou to správní kamarádi, každého tu mají rádi.

Pomůžou si, poradí, ježek ježka nezradí.

ŘÍJEN

Barvy podzimu

Jak chutná podzim

Děti jsme podporovaly ve vyjádření svého názoru v KK a při evaluaci jednotlivých činností. Zároveň jsme trénovaly schopnost sebeovládání při poslechu kamaráda (kamínek v KK, rozdělení KK dle barev pet víček). Pokračovaly jsme v trénování sebeobsluhy ve všech oblastech. Kooperaci procvičovaly u společných her a praktických činností. Smyslové rozlišování děti použily u ochutnávání podzimního ovoce a zeleniny. Děti si také zopakovaly základní barvy a zkoušely rozlišování jejich světlejších a tmavších odstínů. Podporovaly jsme je v práci s přírodními materiály – chodily jsme sbírat kaštany, šišky, žaludy, tvořily jsme mandaly z listí, královnu zahrady …tímto se s přírodninami seznámily blíže a současně procvičovaly JM a fantazii. Na procházkách se seznamovaly s okolím MŠ a ostatními částmi vesnice. Pozorovaly práce na zahrádkách, plody podzimu

Listopad

Jak chutná podzim:

- návštěva knihovny

na téma ovoce a zelenina

  • Co sklízíme na podzim
  • Dušičky, Halloween – návštěva Postřelmovského hřbitova
  • Po stopách svatého Martina – akce s rodiči, pečení svatomartinských rohlíčků
  • Uspávání zvířátek – zvířátka žijící volně

v přírodě

  • Oblékání – podpora sebeobsluhy zábavnou formou. Roční období, počasí, zdraví.

 

Svatý Martin

Na svatého Martina,

prý už zima začíná.

Bílý mokrý sníh,

leží na polích.

 

Prý přijede na koni,

podkovami zazvoní.

A ten kůň je sníh,

leží na polích.

PROSINEC

Adventní čas a vůně Vánoc.
- Přijde k nám Mikuláš
- Vycházka pro stromeček
- Tvorba z dřevěného špalíčku

Říkanka „Čertík“
Čertík zkouší džíny,
přivezené z Číny.
To je smůla, nemaj pásek
ani dírku na ocásek.

- Svatá Barbora
- Nácvik na vánoční setkání s rodiči
- Výroba přáníček
- Knihovna na téma „Adventní čas“
- Návštěva Postřelmovského kina
- Divadelní představení „Bílé přání“
- Rozdávání dárečků pod stromečkem

LEDEN

Zima čaruje
- Rozhovory s dětmi o zážitcích z Vánoc, vzájemné naslouchání.
- Tří králové koledování, návštěva kostela v Postřelmově.
- Objasňování pojmů: zlato, myrha, kadidlo, hvězda
- Diskuze na téma barvy pleti (každý je jedinečný, jiný a zaslouží si respekt)
- Ptáčci v zimě
- Stopy ve sněhu
- Pohybové hry
- Procházky po okolí s poznáváním ptáčků a pokud napadne sníh tak
- i zvířecích stop ve sněhu.
- Výtvarná a rukodělná činnost.
- Básničky, písničky.

Písnička:
Sněhové vločky
Jedna vločka, druhá vločka, hurá padá sníh!
Pojedeme z kopce dolů všichni na saních.
Všechny děti snížek láká, hurá jdeme ven.
Budem stavět sněhuláka, ať se radujem.