ZÁŘÍ
Hola, Hola, školka volá
Dětem i rodičům jsme pomohli zvládnout počáteční adaptaci. Děti, se zorientovaly ve své nové třídě. Seznámily se s novou paní učitelkou. Naučily se znát své značky. Prohlédly si a zjistily, kde mohou hledat své nové hračky. Postupně se přizpůsobily novému režimu. Naučily se třídní pravidla. Navázaly nová dětská přátelství. Upevnily si hygienické návyky a správné stolování. Začaly se učit nové písničky a říkanky.
Každý má svůj domov: Já a moje rodina
Děti se učily popsat místo, kde bydlí. Jak vypadá dům a co všechno můžeme mít v domečku. Vybavení domácnosti. Jednotlivé místnosti.
Pojmenovaly a popsaly svoje rodiče, dědečka, babičku, sourozence.
Ježčí parta
Ježčí mamka ježčí táta přivedli sem svá ježčata.
Plná třída bodlinek, ze všech ježčích rodinek.
Ježečci jsou kabrňáci, zvládnou každou těžkou práci.
Rádi cvičí, malují, písničky si notují.
Jsou to správní kamarádi, každého tu mají rádi.
Pomůžou si, poradí, ježek ježka nezradí.
ŘÍJEN
Barvy podzimu
Jak chutná podzim
Děti jsme podporovaly ve vyjádření svého názoru v KK a při evaluaci jednotlivých činností. Zároveň jsme trénovaly schopnost sebeovládání při poslechu kamaráda (kamínek v KK, rozdělení KK dle barev pet víček). Pokračovaly jsme v trénování sebeobsluhy ve všech oblastech. Kooperaci procvičovaly u společných her a praktických činností. Smyslové rozlišování děti použily u ochutnávání podzimního ovoce a zeleniny. Děti si také zopakovaly základní barvy a zkoušely rozlišování jejich světlejších a tmavších odstínů. Podporovaly jsme je v práci s přírodními materiály – chodily jsme sbírat kaštany, šišky, žaludy, tvořily jsme mandaly z listí, královnu zahrady …tímto se s přírodninami seznámily blíže a současně procvičovaly JM a fantazii. Na procházkách se seznamovaly s okolím MŠ a ostatními částmi vesnice. Pozorovaly práce na zahrádkách, plody podzimu
Listopad
Jak chutná podzim:
- návštěva knihovny
na téma ovoce a zelenina
- Co sklízíme na podzim
- Dušičky, Halloween – návštěva Postřelmovského hřbitova
- Po stopách svatého Martina – akce s rodiči, pečení svatomartinských rohlíčků
- Uspávání zvířátek – zvířátka žijící volně
v přírodě
- Oblékání – podpora sebeobsluhy zábavnou formou. Roční období, počasí, zdraví.
Svatý Martin
Na svatého Martina,
prý už zima začíná.
Bílý mokrý sníh,
leží na polích.
Prý přijede na koni,
podkovami zazvoní.
A ten kůň je sníh,
leží na polích.
PROSINEC
Adventní čas a vůně Vánoc.
- Přijde k nám Mikuláš
- Vycházka pro stromeček
- Tvorba z dřevěného špalíčku
Říkanka „Čertík“
Čertík zkouší džíny,
přivezené z Číny.
To je smůla, nemaj pásek
ani dírku na ocásek.
- Svatá Barbora
- Nácvik na vánoční setkání s rodiči
- Výroba přáníček
- Knihovna na téma „Adventní čas“
- Návštěva Postřelmovského kina
- Divadelní představení „Bílé přání“
- Rozdávání dárečků pod stromečkem
LEDEN
Zima čaruje
- Rozhovory s dětmi o zážitcích z Vánoc, vzájemné naslouchání.
- Tří králové koledování, návštěva kostela v Postřelmově.
- Objasňování pojmů: zlato, myrha, kadidlo, hvězda
- Diskuze na téma barvy pleti (každý je jedinečný, jiný a zaslouží si respekt)
- Ptáčci v zimě
- Stopy ve sněhu
- Pohybové hry
- Procházky po okolí s poznáváním ptáčků a pokud napadne sníh tak
- i zvířecích stop ve sněhu.
- Výtvarná a rukodělná činnost.
- Básničky, písničky.
Písnička:
Sněhové vločky
Jedna vločka, druhá vločka, hurá padá sníh!
Pojedeme z kopce dolů všichni na saních.
Všechny děti snížek láká, hurá jdeme ven.
Budem stavět sněhuláka, ať se radujem.
ÚNOR
Z pohádky do pohádky
- Emil a Ema ve světě emocí
- Pečení koláčů
- Masopustní karneval
Masopust
Co to zvoní u dveří?
Kdo z vás mi to uvěří?
Jedna maska, druhá, třetí
celý průvod, milé děti.
Zpěv a dobrá nálada, tak masopust vypadá.
BŘEZEN
Téma: - Co víme o svém těle a zdraví
- Měsíc knihy, návštěva knihovny, čteme dětem
- Každý čtvrtek socio emoční učení
Říkanka s pohybem
To jsou oči, to jsou uši,
(ukazujeme na oči a uši)
dneska mi to ale sluší.
(usmíváme se)
Zde mám bříško, a zde záda
(ukazujeme)
čelo, nos a malá brada,
(ukazujeme)
to jsou paže, to jsou nožky,
(ukazujeme)
zadupeme do podložky.
(dupeme)
Duben
- Zajíčkova pomlázka
- Krtek zahradníkem
- Pojedeme na výlet – dopravní prostředky
Edukační výlet na dopravní hřiště v Mohelnici.
Koleda
Zpívám, zpívám koledu,
jak to nejlíp dovedu.
Ať vajíčka malovaná
máte pro mě nachystaná.
Stačí mi i jediné, štěstí vás pak nemine.
Michal Černík
Co bude vaše dítě potřebovat v MŠ:
- papuče s pevnou patou (ne pantofle ani boty cross – nevyhovující z bezpečnostních důvodů)
- náhradní oblečení, které zůstává uložené v šatně v pytlíku (spodní prádlo, tričko, ponožky, tepláky )
- volné a lehké oblečení do třídy (vše by mělo být podepsané)
- jiné oblečení „na ven“ odpovídající roční době. Zůstává uložené v šatně v pytlíku.(Oblečení, které se může ušpinit.)
- pyžamo (v pondělí přinesete čisté, v pátek si ho odnesete domů, nezapomeňte ho podepsat)
- hřebínek
- hrníček (odolný mytí v myčce, horkému nápoji)
- umělohmotný věšák do šatny
Vše prosím podepište! Nelze žádat odškodnění za ztrátu nepodepsaných věcí.
REŽIM MŠ
6:15 MŠ se otevírá
6:15 – 7:00 scházení dětí ve třídě MYŠIČEK, volná hra
7:00 – 8:00 volná hra ve třídě JEŽEČKŮ
8:00 – 8:30 přivítání, kalendář, pohybová aktivita
8:30 – 9:00 svačina, hygiena
9:00 – 9:40 vzdělávací činnosti
9:40 – 11:30 pobyt venku, hygiena
11:30 – 12:00 oběd, hygiena
12:00 – 14:00 odpočinek na lehátkách
(13:15 – 14:00 klidové činnosti pro nespící děti)
14:00 – 14:30 svačina, hygiena
14:30 – 15:00 odpolední vzdělávací činnost
15:00 – 16:15 volné hry, rozcházení dětí
15:30 – 16:15 rozcházení dětí ve třídě ŽABIČEK
16:15 MŠ se uzavírá
