ZÁŘÍ
- Seznamování se s novou třídou, s novými učitelkami.
- Navazování nových dětských přátelství, začlenění se mezi vrstevníky.
- Poznávání nových hraček, postupné přizpůsobování se novému režimu.
- Seznámení se s novými pravidly.
- Povídání si o místě bydliště a životě v naší obci.
- Osvojování si jednoduchých poznatků o nastávajícím podzimu.
ŽABIČKA
SKÁČE, SKÁČE ŽABIČKA OKOLO MALÉHO RYBNÍČKA,
ROZHLÉDNE SE KOLEM SEBE, KDE JE VIDĚT MODRÉ NEBE.
NEBE NENÍ PRO ŽABIČKY, TY RADŠI SKOČÍ DO VODIČKY.
ŘÍJEN – LISTOPAD
- Uvědomování si charakteristických znaků podzimu - seznámení se s měnící se přírodou, poznání a pojmenování podzimních plodů, opadávání listí, poznání listnatých a jehličnatých stromů.
- Poznání ovoce a zeleniny všemi smysly - seznamování se s prací na zahradě – sklizeň ovoce a zeleniny. Uvědomování si toho, že ovoce a zelenina jsou zdraví prospěšné.
- Procvičování samostatnosti při oblékání, hygieně, stolování. Pochopení důležitosti ochrany vlastního zdraví (oblékat se podle ročního období, dodržovat hygienu, zdravá výživa…)
- Umění se pohybově, výtvarně i hudebně vyjádřit.
DRÁČEK
UDĚLAT SI DRÁČKA,
TO JE PŘECE HRÁČKA,
PAPÍR, NŮŽKY PROVÁZEK,
DRAK JE JAKO OBRÁZEK.
PODZIM
PŘIŠEL PODZIM DO ZAHRADY,
VŠECHNY BARVY NAMÍCHÁ,
S KAŽDÝM LÍSTKEM VÍ SI RADY,
BARVY NA NĚJ NADÝCHÁ.
VEVERKA V LESE
VEVERČIČKA ČIPERNÁ,
KDYŽ JÍ KRUČÍ V BŘÍŠKU.
S VELKOU CHUTÍ POSNÍDÁ OŘÍŠEK I ŠIŠKU.
NEVADÍ, ŽE FIČÍ VÍTR DO KOŽÍŠKU.
BĚHÁ, CVIČÍ, SKÁČE A ŠUP DO PELÍŠKU.
PROSINEC
- Povídání o tradici Mikuláše, o tradici Vánoc.
- Vnímání tajemné atmosféry, prožívání radosti ze společných chvilek a činností – pečení cukroví, zdobení stromečku, výroba vánočních ozdob.
- Spolupracování a spoluvytváření vánočních dekorací do třídy a MŠ.
- Umění vyjádřit svá přání, umění potěšit své blízké.
- Výtvarná a pracovní tvoření, zpěv koled a písní se zimní tematikou.
- Na vycházkách pozorování zimní krajiny, na zahradě – bobování na kopci, stavění sněhuláka, hry ve sněhu.
ČERTÍCI
JÁ JSEM MALÝ ČERTÍČEK,
VYSTRKUJI JAZÝČEK.
NA HLAVĚ DVA RŮŽKY MÁM,
K ČEMU? ANI NEVÍM SÁM.
RAMENO MI PYTEL ZDOBÍ,
NA DĚTI, CO NEJVÍC ZLOBÍ.
DO PEKLÍČKA HOP A SKOK,
PŘIJDU ZASE PŘÍŠTÍ ROK.
LEDEN
- Seznámení se s tradicí Tří králů.
- Učíme se jíst příborem.
- Přiblížení dětem charakteristické znaky zimy - pokusy - vlastnosti sněhu a ledu.
- Povídání si o zimních sportech a vedení dětí k poznání, že je sport důležitý pro naše zdraví.
- Učíme se dbát na bezpečnost při vycházkách i pobytu na zahradě MŠ.
- Seznámení dětí, jak se starat o zvířátka v zimě - krmení ptáčků.
- Povídání si o našem těle, co nám prospívá nebo naopak škodí.
- Výtvarná tvoření se zimní tématikou.
- Procvičování samostatnosti při stolování, hygieně, oblékání.
CHUMELENICE
PRVNÍ VLOČKA, DRUHÁ, TŘETÍ (počítání na rukou)
Z NEBE NA ZEM PRÁVĚ LETÍ. (ruce napodobují padající sníh)
JEDNA VEDLE DRUHÉ SEDÁ, (dřep)
VOLNÉ MÍSTO JEŠTĚ HLEDÁ. (otáčení hlavou)
NA STROM, STŘECHU, SILNICI (vztyk)
UDĚLAJÍ ČEPICI. (rukama dělat střechu)
ÚNOR
- Výroba karnevalových masek a příprava na karnevalový bál (výzdoba třídy).
- Hudební a hudebně pohybové hry a činnosti.
- Poslech čtených či vyprávěných pohádek a příběhů.
- Rozdíl mezi hranou a vyprávěnou pohádkou (loutkové divadlo, dramatizace, DVD).
- Vedení k pozitivnímu vztahu ke knihám.
- Přiblížení dětem tradici masopustu.
- Učíme se jíst příborem.
- Procvičování samostatnosti při stolování, hygieně, oblékání.
SNĚHULÁČEK
SNĚHULÁČEK PANÁČEK, (znázornit tři koule)
MÁ NA SOBĚ PLECHÁČEK, (ruce položíme na hlavu)
MÍSTO OČÍ UHLÍKY, (ukážeme na oči)
NA KABÁTĚ KNOFLÍKY. (znázorníme knoflíky)
STOJÍ TIŠE, STOJÍ BOS, (prst položíme na pusu)
ČERVENÝ MÁ Z MRKVE NOS. (znázorníme mrkev)
BŘEZEN, DUBEN
- Mít povědomí o tom, kde pracují rodiče.
- Tematické hry seznamující s různými druhy zaměstnání.
- Probouzení v dětech zájem o knihy.
- Projekt: Měsíc s knihou - čtení knih od rodinných příslušníků.
- Poznávání a pozorování probouzející se přírodu.
- Prohlubování a podporování kladného vztahu k přírodě.
- Seznámení dětí s jarními květinami a prací na zahradě.
- Výroba a vynášení Morany.
- Povídání si o domácích zvířátkách.
- Seznámení se s lidovými tradicemi a zvyky Velikonoc.
- Získání povědomí o integrovaném záchranném systému.
MORANA
MORANU DNES VYNESEME,
ZIMOU UŽ SE NETŘESEME.
SLUNÍČKO UŽ BUDE HŘÁT,
NENÍ CO SI VÍCE PŘÁT.
VŠECHNO ZASE POKVETE,
VŠEM TO DNESKA ŘEKNĚTE.
MILÍ RODIČE, DĚTI BUDOU DO MŠ POTŘEBOVAT:
- PODEPSANÉ PAPUČKY S PLNOU PATOU
- UMĚLOHMOTNÝ HRNÍČEK - NEJLEPŠÍ JE S OUŠKEM A NEROZBITNÝ, (VHODNÝ DO MYČKY)
- 1 UMĚLOHMOTNÉ RAMÍNKO (do šatny)
- PYŽAMKO NA ODPOLEDNÍ ODPOČINEK
- 2 IGELITOVÉ TAŠKY NEBO LÁTKOVÉ PYTLÍKY DO ŠATNY (v jednom pytlíku budou mít děti oblečení na zahradu dle aktuálního počasí – starší tepláková souprava, starší bunda, podepsané boty na zahradu. Ve druhém pytlíku náhradní oblečení do třídy – spodní prádlo, tričko, punčocháče, tepláky).
- ZA CHLADNÉHO POČASÍ – NEPROMOKAVÉ RUKAVICE, ČEPICE, NÁKRČNÍKY
- ZA TEPLÉHO POČASÍ – KŠILTOVKY, KLOBOUČKY, KRAŤASY
!VŠECHNY VĚCI DĚTEM, PROSÍM, PODEPIŠTE!
REŽIM DNE V NAŠÍ TŘÍDĚ
- 6:15 – 7:00
- všechny děti se schází ve třídě Myšiček
- volná hra (v 7:00 odcházejí do svých tříd děti z Ježečků, Zajíčků a Žabiček)
- 7:00 – 8:30
- scházení dětí, ranní hry dle volby a přání dětí, spontánní, skupinové a individuální činnosti, tělovýchovná chvilka, hygiena
- 8:30 – 9:00
- dopolední svačina, hygiena
- 9:00 – 9:30
- komunitní kruh, cílené činnosti dětí, kooperativní, prožitkové, tematické - výtvarné, hudební činnosti, hygiena
- 9:30 – 11:30
- pobyt venku – procházky po okolí, pobyt na zahradě
- 11:30 – 12:00
- hygiena, oběd
- 12:00 – 16:15
- odpočinek, hygiena, četba pohádky, odpolední svačina, spontánní činnosti dětí, řízené aktivity dětí zaměřené především na hry a pohybové aktivity. V případě pěkného počasí pobyt na zahradě MŠ.
- PRAVIDLO ŽELVIČKOVÉ
PO TŘÍDĚ CHODÍME POMALU. BĚHÁME, SKÁČEME A DOVÁDÍME NA ZAHRADĚ.
- PRAVIDLO SRDÍČKOVÉ
MÁME SE RÁDI, CHOVÁME SE K SOBĚ HEZKY, PROTOŽE JSME KAMARÁDI.
- PRAVIDLO PUSINKOVÉ
PUSINKU MÁME NA HEZKÁ SLOVA, UMÍME POZDRAVIT, POPROSIT I PODĚKOVAT.
- PRAVIDLO KOŠŤÁTKOVÉ
HRAČKY SI PO SOBĚ UKLÍZÍME TAM, KAM PATŘÍ, VE TŘÍDĚ I NA ZAHRADĚ.
- PRAVIDLO KAPIČKOVÉ
V UMÝVÁRNĚ VODOU NEPLÝTVÁME, POUŠTÍME JI JEN TEHDY, KDYŽ MÁME.
- PRAVIDLO POSTÝLKOVÉ
NERUŠÍME SE PŘI ODPOČINKU. JSME POTICHU, KDYŽ POSLOUCHÁME POHÁDKU.
- PRAVIDLO OUŠKOVÉ
NASLOUCHÁME SI A NEKŘIČÍME. KDYŽ NĚKDO MLUVÍ, NESKÁČEME MU DO ŘEČI.
- PRAVIDLO KYTIČKOVÉ
O PŘÍRODU PEČUJEME, ZBYTEČNĚ JI NENIČÍME. KE ZVÍŘÁTKŮM SE CHOVÁME HEZKY.
Co potřebují děti do školky
Co potřebují děti do školky CO POTŘEBUJÍ DĚTI DO ŠKOLKY Do třídy: 1/ podepsané papuče s plnou patou (ne nazouváky, crocsy) 2/ vhodné, pohodlné oblečení – např. elasťáky, tepláky, tričko, zástěrku…. 3/ hrneček na pití – nejlepší je s ouškem, nerozbitný a vhodný do myčky 4/ v případě potřeby pleny, vlhčené ubrousky, krém, pudr atd. – […]
Číst dál ...