ZÁŘÍ – ŘÍJEN:

  • Adaptace dětí na nové prostředí (třída, MŠ, zahrada)
  • Začleňování dětí do kolektivu vrstevníků
  • Seznamování dětí s učitelkami a postupně s dalšími zaměstnanci MŠ
  • Postupné přizpůsobování se novému režimu, seznámení se se základními  jednoduchými pravidly třídy
  • Podporování rozvoje dovedností  z oblasti sebeobsluhy a hygienických návyků
  • Poznávání budov a míst na vycházkách, pozorování dění v obci
  • Podzimní hrátky ve třídě i při pobytu venku (s využitím přírodnin, sklízených plodů)

LISTOPAD: 

  • Osvojování si jednoduchých poznatků o nastávajícím podzimu
  • Poznávání charakteristických znaků podzimu a proměn v okolí MŠ, na zahradě, u řeky Moravy, v blízkých zahradách (odlet ptáků, změny počasí, práce na poli, zahradě; opadávání listí)
  • Poznávání podmínek života některých volně žijících zvířat
  • Vnímání přírody všemi smysly, rozvíjení dovedností vyjádřit své pocity

PROSINEC:

  • Advent budeme vnímat jako dobu vánočního rozjímání a vymýšlení dárečků k obdarování, se všemi zvyky a tradicemi.
  • Nebudou chybět vánoční příběhy, pohádky, výtvarná a pracovní tvoření, zpěv koled a písní se zimní tematikou.
  • Společně vytvoříme krásné vánoční prostředí ve třídách a interiéru naší MŠ, nazdobíme si stromeček.
  • Užijeme si Mikulášskou nadílku.
  • Budeme se těšit na setkání s našimi nejbližšími – připravíme si vánoční besídku s malým občerstvením.

LEDEN – ÚNOR:

  • Přiblížíme dětem charakteristické znaky zimy, vlastnosti sněhu a ledu (pokud nám to počasí umožní), změny v počasí.
  • Budeme děti seznamovat s jednoduchými vědomostmi o lidském těle, o tom co mu prospívá a škodí.
  • Při zimních radovánkách povedeme děti k poznání, že pohyb je důležitý pro naše zdraví, ale že je nutné zároveň dbát na bezpečnost svou i druhých.
  • Budeme seznamovat děti s tím, jak lidé mohou zvířatům a ptákům pomoci přežít zimu.
  • Budeme si povídat, číst, pouštět i hrát pohádky, hledat v nich dobro a zlo, poučení.
  • Uspořádáme si ve třídě karneval.
  • Navštívíme ZŠ – děti z 1. třídy nám zahrají pohádku.

BŘEZEN – DUBEN: 

  • Rozvíjení zájmu a vztahu ke knize – chápat ji jako zdroj nových poznatků, informací, zábavy, estetického prožívání, humoru (návštěva místní knihovny).
  • Objevování rozmanitosti světa v probouzející se jarní přírodě všemi smysly.
  • Experimentování, uplatnění prožitkového učení, zvuky v přírodě, ekologické hry
    a činnosti, vnímání změn počasí, pozorování fauny a flory.
  • Seznamování s lidovými tradicemi a zvyky Velikonoc, podpora a rozvoj tvořivosti dětí ve všech směrech, propojení aktivit školy s akcemi obce, včetně spolupráce s rodinou.
  • Získání základního povědomí o integrovaném záchranném systému.

KVĚTEN: 

  • Zaměříme se na poznávání sociálního prostředí, v němž dítě žije – rodina, funkce rodiny, členové rodiny a vztahy mezi nimi, život v rodině.
  • Přiblížíme dětem některá povolání (seznámí se s jejich významem, pracovními nástroji a pomůckami, vyzkouší si je formou her).
  • Budeme pozorovat blízké prostředí a život v něm (doprava, ulice, obchody, lékař, důležité instituce, nákupy).
  • Připravíme si ve třídě program na setkání s maminkami ke Dni matek.